Monday 25 November 2013

Inside Outside

Salam alaikum
Am I that right to say this? Hmm.. Saya pernah bertanya pada kawan saya...I will update blog lepas aku buat bnde tu..then baru aku boleh gtau orang lain sruh buat jugak..then she said...klau kite bersama2 berubah kearah kebaikan xsalah kan...so...here i am...
Bkn niat sbnar saya utk kamu semua berubah tapi..lebih kepada hendak berkongsi..kkk
Lets move on to the topic..."Dont judge book by its cover".. "dont judge people by its look"...'dont judge the driver by its car"...
Ikut psikologi...manusia ni lebih mempercayai pada benda yang dia nampak...dripada benda ghaib...contohnya... aku percaya ape yang aku nampak...even orang jahiliyyah pun tanye kita (orang islam) mana tuhan yang ita sembah..sebab diorang xnampak ape yg kita sembh..
 
 But that not the main things yg nk dikongsikan...ok la...ape pandangan korang bile nampak perempuan yang berpurdah??? first impression mesti kate...diorang ni baik ni, banyak ilmu, kurang buat dosa... of course la kan da tutup litup mesti la ade semua tu...
Heyy aipp deyy...come on dont jump into conclusion that early... even she was like that...x semestinya dia sempurna..everyone not perfect right..once die buat salah mesti nak memperlekehkan...jangan camtu...dia bukan malaikat lepas pakai purdah..xbuat dosa selamanya...she is still a human being..
But it was very interesting if the tudung labuh one keep that attitude as that tudung..covered and sopan...maksud nya lagi menarik kalau sesorang tu menjadi seperti luarannya...kereta lawa dah lawa..kalau bawak dgan penuh manner skit itu lagi better..if muke lawa dah..kalau prckapan tu sopan...lagi lawa kan...  
But it doesnt mean kalau kat luaran tu buruk dlaman nya pun buruk..maksud xsmestinya muka orang yang bengis tu hati die pun bengis...that person also had a good-heart meh...
Tuntasnya...try to change your mind thinking....dont judge as you look it might different as you thought....(suka hati je tukar idioms :P )..dan xperlu buat konklusi awal sangat tntang seseorang you might regret it...wallahu a'lam..

No comments:

Post a Comment