Saturday 2 June 2012

Suka? Minat? Cinta?

Assalamualaikum,
Apa habaq sema?? cehh slang utara lak..heheh..so hows your days??? fine or good or ..something you cant express it..urmm xkesahlah...tapi sekarang ni banyak sangat cerita yang banyak berkaitan dengan 'cinta'..betul x???
sayang tak ade..hehek
Tapi kan cerita sume tu banyak tentang manusia jeeeeeee.......ingat tak post yang lepas  like yang mane?? ingat sape pemberinya dan bendenya..and korang tau dalam bahasa melayu ni ada peringkat2 minat yang tersendiri..nak tau x?
Tahap pertama : SUKA (biase biase je)
Tahap kedua : MINAT (teringin betul nak tau pasal die)
Tahap ketiga : CINTA (speechless = x terungkap nak cakap) 
Tapi ade x semua ciri2 yang ada di atas ni pada diri anda??? hurmm.then tahap yang mane korang dengan pencipta kita?? berdasarkan kaji selidik aku lah kan org tahap pertama ni jenis dia amik tau tapi tak mau buat atau usahakan, tahap kedua lak amik tau dan ingin tahu lebih dalam dan laksanakan ape yg patut, yang tahap ketiga lak sememangnya mencuba tidak membuat kesalahan sehingga ingin jadi terbaik dalam diri dengan mengambil tahu hal tersebut(agama) lakukan suruhannya jauhkan larangannya .


So kengkawan, where are you in this part? first, second or third place? Jadikan diri anda di tahap ketiga..dan lakukan terbaik xkesah dalam apa pun pelajaran tak pun dari segi agama dan semestinya hubungan kita ngan ALLAH and his lovers..
 
 
 

No comments:

Post a Comment