Friday, 15 February 2013

Kamu Akan Dijemput...

Assalamualaikum..
Saya ada berita sedih..dalam minggu ni je..5 orang disekeliling saya meninggal..selama 4 hari berturut-turut..Subhanallah....Allah saja yang tau apa yang saya rasa sekarang ni..

Bermula pada 11/2 - mak kepada mak mertu abang saudara saya..(abang aliff) dia meninggal sebab barah hati..xsalah baru detect bulan 12 tahun lepas..subhanallah..cepat betul kanser ni merebak..dia meninggal dalam pukul 11.15 malam..pada malam tu jugak abang aliff tengah nazak jugak..alhamdulillah dia dah kembali stabil..macam bertukar nyawa pulak..

Pada 12/2 - Abang aliff telah kembali ke rahmatullah..dia kemalangan pada hari khamis lepas....dia patah 4 tulang rusuk..tulang peha dan tulang punggung..dia cuma koma selepas pembedahan..tetapi..perut dia ade rosak akibat hentakan..salur injap dia pulak ade yang terkoyak..menyebabkan darah xdapat alirkan seluruh anggota..keadaan dia semakin buruk...pada pukul 4.25 ptg..doktor da cmfmkan dia dah xdek...

Kesian kat isteri dia..baru kahwin bulan 10 taun lepas..tengah mengandung..nenek meninggal semalam..tak habis sedih nenek meninggal suami pulak meninggal hari ni..subhanallah..harap kak anis kuat...
  
Pada 13/2 - Kawan baik kak fiqah meninggal..baru semalam dia kol..sebab hari lahir dia..so dapat kol free..tu yang kol segala..tiba2 pagi tu dia menangis..dia cakap Syabab dah mninggal..subhanallah..satu2 pergi..dia accident kat johor..metro front page semalam..abang Syabab meninggal ngan anak sedar die..subhanallah..baru semalam hari lahir dia..esoknye pulak ajal dia..subhanallah..cerita lanjut pasal abang Syabab

Pada 14/2 - Budak SMKBTK..dia dalam perjalanan nak pergi sekolah..die kene langgar..then melambung..kepala jatuh dulu..then meninggal..subhanallah..die dalam jihad tu..perempuan kot..baru 16 tahun..memang ajal dia nak wat camne..

Kamu semua akan dijemput untuk kembali kepada NYA kelak..tidak kira masa..umur..waktu hari lahir ke...masa amek result ke..tangah solat ke..boleh berlaku dalam apa jua keadaan..semoga kita mendapat husnul khatimah..semoga dosa2 mereka diangkat oleh ALLAH....in sya allah


Jangan kamu mengukur seseorang itu dengan apa yang kamu lihat..kerana ALLAH maha mengetahui setiap hamba-hambanya..sedangkan Jibril pun tidak tahu..apa lagi kita...
Firman ALLAH SWT "Sesungguhnya AKU tahu apa yang kamu semua tidak tahu" 

AL FATIHAH
 

No comments:

Post a Comment